The Unclouded Soul
Kisah ini berlatarkan konflik antara Kaum Manusia dan Kaum Iblis dalam perebutan Mata Air Suci Yuli. Seorang gadis berjiwa bebas bernama Xiao Yao secara tidak sengaja memasuki Lembah Sepuluh Ribu Iblis, mencetuskan kekacauan dan terlibat dalam kes-kes misteri bersama Hong Ye, Raja Iblis. Setelah melalui pelbagai pengalaman hidup dan memahami hakikat nafsu serta keinginan, Hong Ye menyedari bahawa Xiao Yao memiliki hati yang suci dan tidak dikuasai oleh keinginan duniawi. Bersama-sama, mereka menentang musuh yang kuat dan merungkai kebenaran di sebalik konflik Mata Air Suci Yuli.