Sebuah surat misteri yang dihantar kepada datuk Wu Laogou Wu Xie mengganggu rancangan persaraan Wu Xie, Zhang Qiling, dan Wang Fatty. Surat itu merujuk kepada sebuah makam "komet" di Mongolia luar. Iron Triangle memutuskan untuk menyiasat, tetapi mereka tidak sengaja terlibat dalam sebuah petualangan yang melebihi imajinasi.