Ye Fan, ketua kepada tiga jabatan keadilan dan He Lan, koroner yang telah diberhentikan, jatuh cinta antara satu sama lain ketika mereka bekerjasama untuk menyiasat kes. He Lan menyelesaikan kes-kes melalui kemahiran bedah siasatnya yang hebat, membantu Ye Fan mencari kebenaran dan dan membawa pesalah jenayah ke muka pengadilan akhirnya.