Angels Fall Sometimes
Lin Tuo, pada usia muda, bertemu dengan An Zhique semasa acara perekrutan latihan industri musim panas di tahun junior mereka. Cinta berkembang pada pandangan pertama. Semasa mereka semakin mengenali satu sama lain, mereka berjanji untuk menjalinkan hubungan. Dengan musim konvokesyen yang semakin hampir, kedua-dua mereka memulakan perjalanan mereka dari menara gading ke dunia sebenar, mengambil pekerjaan separuh masa, mencari pekerjaan, dan merancang masa depan mereka bersama. Walaupun kehidupan tidak berjalan sehalus yang mereka harapkan, sokongan bersama mereka membantu mereka tetap pada landasan. Walau bagaimanapun, pada saat semua nampak berjalan lancar, Lin Tuo menerima diagnosis yang mengubah hidup mereka selamanya. Dia didiagnosis dengan Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS), yang membawa pengakhiran yang tidak dijangka kepada kehidupan yang kelihatan biasa tetapi penuh harapan. Walaupun hayatnya dipendekkan, Lin Tuo menghadapi penyakit tersebut dengan berani, dengan kasih sayang dan persahabatan yang hangat dari keluarganya, pasangan yang setia, rakan-rakan, dan rakan sekerja. Tanpa menyerah kepada takdirnya, dia belajar untuk hidup bersama penyakit yang tidak dapat disembuhkan itu dan pada akhirnya mencabarnya dengan penuh keberanian. Perjalanan Lin Tuo mengilhami orang di sekelilingnya, termasuk rakan-rakannya dan pesakit yang mengalami penderitaan yang sama dengannya. Dia mendorong mereka untuk menilai semula pandangan mereka terhadap kehidupan, menghargai saat ini, dan berusaha untuk hidup setiap hari dengan harapan dan tanpa penyesalan.