The Dragon Prince
Kisah ini berlatarkan Alam Tianyuan yang megah, di mana tenaga unsur boleh menggerakkan segala-galanya di dunia termasuk mengawal Yin dan Yang. Dalam Dinasti Zhou, Zhou Yuan muda dirompak "Naga Suci Fortune"nya oleh negara musuh menggunakan teknik "Python Sparrow Swallows Dragon", menyebabkan dia dibelenggu oleh tenaga toksik selama lebih sedekad. Apabila memasuki tanah leluhurnya, dia bertemu dengan Yao Yao yang misterius, yang membantunya melepaskan diri daripada kekangan kuasanya.