Riwayat Ruoxi
Walaupun Wu Ruoxi hanyalah seorang dayang istana berpangkat rendah, sejak melangkah masuk ke istana, nasibnya terus berubah secara luar biasa. Dia bukan sahaja menawan hati Maharaja dengan kecantikannya, malah menggunakan kebijaksanaan untuk mengawal harem istana, melawan gundik jahat, membalas dendam musuh lama, dan menyingkirkan semua yang hina di hadapannya. Akhirnya, dia bangkit menjadi penguasa sebenar harem istana.