Pada zaman purba, Tuan Ilahi menghancurkan Tuan Iblis dengan mengorbankan seluruh kultivasinya. Sebelum menutup dirinya dalam pintu untuk pulih, dia memulakan reinkarnasi secebis inkarnasinya ke dalam manusia bernama Mu Han yang tidak mengetahui apa-apa. Ketika Mu Han kultivasi di Jiuzhongshan, dia bertemu dengan anak perempuan klan iblis, Xuan Li, yang mempunyai kuasa kejahatan utama di dalam tubuhnya. Kedua-dua mereka mempunyai perasaan dalam proses kultivasi bersama, dan mereka mengakui cinta kepada satu sama lain.