Lin Zhanwei ialah wanita bandar yang matang dan berdikari, sering didekati lelaki namun memilih hidup sendiri. Dia bukan menolak perkahwinan, cuma menunggu cinta sejati. Pertemuannya dengan He Dezhang bermula dengan salah faham, tetapi selepas melalui suka duka dalam cinta dan kerjaya, mereka sedar bahawa merekalah pasangan ideal satu sama lain. Selepas mengatasi pelbagai halangan, mereka bersedia melangkah ke alam perkahwinan sambil rakan-rakan Zhanwei turut menemui makna sebenar cinta, perkahwinan dan kebahagiaan hidup.