Wen Xiaonuan, seorang graduan dari jabatan prestasi, telah menumpukan segala usahanya untuk menghasilkan karya cemerlangnya sendiri. Untuk memulakan semula projek itu, dia meminta bantuan pelabur filem dan TV terkenal. Perwatakannya yang optimis, positif, lucu dan kuat telah mewarnai kehidupan Ye Feimo yang membosankan. Dia secara beransur-ansur tertarik dengan Wen Xiaonuan. Dan Ye Feimo juga membuatnya memahami bahawa dia mesti bertanggungjawab untuk setiap projek yang akan dibentangkan kepada penonton, dan mengerjakannya dengan penuh berhati-hati seperti seorang tukang. Hanya dengan cara ini dia boleh membuat kerja yang baik. Dia tabah menghadapi kesukaran. Pada saat yang genting, Ye Feimo membantunya mengatasi banyak kesukaran. Mereka bekerjasama untuk menyiapkan projek yang memenangi pengiktirafan pasaran dengan kualiti yang sangat baik. Mereka juga menjadi rakan kongsi dan berazam untuk menyumbang kepada pembangunan filem Cina.