Xiao Wuxia, tuan muda Kota Yueluo, telah lama hidup dalam persembunyian di Kerajaan Liang dengan nama samaran Wei Zhao, menanggung malu kerana dilabel sebagai pengkhianat. Misinya adalah untuk membongkar kebenaran di sebalik kejatuhan keluarganya dan menangkap satu-satunya yang terselamat dalam kes Putera Qi. Namun, rancangannya terganggu oleh kehadiran Jiang Ci. Pei Yan membawa Jiang Ci yang cedera ke rumahnya, dengan tujuan untuk mengetahui siapa dalang di sebalik kekacauan tersebut. Semasa mereka menghabiskan masa bersama, keikhlasan Jiang Ci dan kisah tragis Wei Zhao, serta rasa tanggungjawabnya terhadap negara, menimbulkan perasaan kasih sayang antara mereka. Akhirnya, Wei Zhao, Jiang Ci, dan Pei Yan mengetepikan perselisihan peribadi mereka untuk bersatu menentang Maharaja Liang, berjaya mencapai matlamat mereka melindungi Kota Yueluo dan mewujudkan dunia yang adil.