THE STORY OF YUANTIANGANG
Yuan Tiangang, yang dilahirkan dengan menolak takdir hidup, selepas kematian keluarganya datang ke Tibet untuk mencari perlindungan daripada saudara lelakinya. Pada usia 15 tahun, semasa dunia dalam kekacauan, dia yang bertanggungjawab menjaga pedang Longyuan tentera Tibet di Lembah dihancurkan oleh makhluk jahat yang menumpahkan darah, dia membuka mata dan melihat bukit kubur di sekelilingnya. Sejak itu, dia membuat keputusan untuk hidup melalui ramalan tulang, mempelajari seni ramalan tulang, menjadi pembunuh dan membunuh orang yang tidak sepatutnya mati. Pada usia 35 tahun, dia bertemu dengan isteri pemilik penginapan yang membeli pembunuhan di sebuah bandar kecil di sempadan barat laut. Penyerangan sihir oleh Li Yuan dikalahkan, dan Yuan Tiangang datang menyelamatkan situasi ketika dia bertemu dengan kawan lama, Li Chunfeng. Sejak itu, Longyuan muncul semula di dunia persilatan, dan identiti penjaga Yuan Tiangang juga didedahkan kepada orang ramai.