Mengisahkan Gu Jinzhao, puteri daripada keluarga bangsawan yang dibesarkan di luar rumah sejak kecil. Setelah kembali ke keluarganya selepas bertahun-tahun, dia berubah daripada gadis muda yang bebas menjadi seorang isteri bangsawan yang matang dan bijaksana. Bersama Chen Yanyun, seorang menteri kanan kabinet, mereka berganding bahu melindungi keluarga dan negara.