Seorang puteri dari kerajaan yang jatuh, Konghou, yang selalu dipinggirkan di dunia fana, secara kebetulan memasuki dunia penyembahan abadi. Di sana, semua orang mula memanjakannya, dari guru, abang senior, hingga cabang perguruan sebelah. Untuk menguji ketabahan diri, Konghou sengaja meninggalkan zon selesa dan turun ke dunia luar, di mana dia bertemu lelaki lemah bernama Huan Zong. Bersama-sama, mereka berlatih dan menakluk cabaran dunia abadi. Tidak disangka, Huan Zong ialah penulis terkenal novel Xiu Xian yang selama ini dikagumi Konghou, juga seorang genius di dunia abadi. Konghou berjaya membawa penulis itu kembali ke perguruan sebagai menantu lelaki, dan melalui pelbagai latihan, kedua-duanya mengatasi cabaran dalaman dan menjadi guru agung yang legendaris.