Editor Xiao Qiu baru sahaja menilai sebuah novel Mary Sue yang sangat memalukan dan dengan tegas menolaknya semasa mesyuarat kelulusan. Namun, selepas tertidur sebentar di dalam almari pakaiannya, dia terbangun di dunia lain. Dengan terkejut, dia menyedari dirinya telah merentasi masa dan masuk ke dalam novel yang dia sendiri telah tolak, menjadi watak sampingan paling malang, Shen Qingge! Walaupun dia memiliki "kebolehan cheat emas" penulis yang membolehkannya melihat nilai keberuntungan semua orang, nilai keberuntungannya sendiri sangat rendah, menyebabkan segala nasib malang datang kepadanya. Sistem novel itu memberitahunya bahawa hanya dengan mendekati watak utama lelaki yang menjadi "pembawa tuah," Gu Yichen, barulah nilai keberuntungannya dapat meningkat dan dia berpeluang untuk kembali ke dunianya.