Xu Beisheng, demi membalas dendam atas kematian ayahnya, sanggup menganggap musuh sebagai ayah angkat lalu menyusup ke sisi sang jeneral. Apabila mengetahui rancangan perkahwinan antara keluarga Xu dan Zhou, dia sengaja mendekati Zhou Menghuan untuk menggagalkan ikatan itu, namun tanpa sedar jatuh cinta padanya. Setelah kebenaran terbongkar, Zhou Menghuan berubah menjadi gelap dan berkahwin masuk ke keluarga Xu demi membalas dendam. Dalam perebutan kuasa keluarga kaya, mereka saling mencintai dan menyakiti, hingga akhirnya segalanya ditelan oleh arus peperangan zaman.