Shen Zhen menyertai syarikat impiannya, TL, namun perjalanan kerjayanya tidak semudah yang disangka. Saat dia hampir sahaja dilantik sebagai Pengarah, bekas suaminya, Liang Xiaofeng, tiba-tiba muncul dan mengambil alih jawatan tersebut. Sepuluh tahun selepas perpisahan, salah faham lama masih menghantui mereka, tetapi kedua-duanya memilih untuk mengetepikan emosi peribadi dan bekerjasama secara profesional dan dalam proses itu, perasaan yang lama terpendam mula kembali muncul.
Pada masa yang sama, sepupunya Xie Yixin terjerat dalam cinta palsu dengan Zhou Wei, lelaki yang kelihatan serba kekurangan tetapi sebenarnya penuh helah. Rakan mereka, Zhang Wanlin, pula mulai goyah apabila sikap suaminya berubah secara mendadak dan pelbagai khabar angin mula timbul, membuatnya meragui rumah tangganya.