Di tengah-tengah kekacauan politik, sebagai anak perempuan kepada seorang gabenor konservatif, Rena terpaksa berkahwin dengan Dandy untuk mendapatkan kuasa politik ayahnya. Walaupun Rena masih menyimpan perasaan terhadap Bayu, secara kebetulan, Bayu menjadi penganjur majlis perkahwinannya. Rena tidak pernah menyangka bahawa pertemuan yang kelihatan rutin dengan Bayu akan berubah menjadi satu skandal besar. Di antara kesetiaan kepada orang yang disayangi dan mengejar keadilan, Rena mesti meredah jalan yang penuh dengan tipu daya, pengkhianatan, dan kesedihan.