Lin Huanhuan dan Lin Shangshang ialah adik beradik kembar. Yang lebih muda, Huanhuan dihantar ke pergunungan untuk belajar Perubatan Tradisional Cina semasa dia kecil. Bertahun-tahun kemudian, kakaknya, Shangshang, jatuh cinta dengan putera mahkota. Tanpa diduga, permaisuri sengaja mengahwinkan Shangshang dengan putera raja lain, Shangguan Li. Lin Shangshang menggantung diri dan mati kerana cinta. Lin Huanhuan terpaksa berkahwin sebagai pengganti kakaknya, yang memulakan kehidupan perkahwinannya yang penuh dengan pertengkaran dan masa manis.