The Crime Unit of Tang Dynasty
Kes Lagu Mayat, Vila Roh Dendam, Pelacur Hantu Luoyang, Askar Hantu di Desa Terpencil, Kasino Neraka, dan Cermin Chang’an, enam kes penuh darah dan seram ini membelit nadi empayar seperti racun. Untuk menyiasat kebenaran, Li Jingnian dari Mahkamah Dali berganding dengan Lin Xiaoran, pakar menyelesaikan kes ghaib di kalangan rakyat, dan Shen Qiuwan, seorang pendekar wanita berhati berani. Tiga orang ini menjadikan diri mereka pelita di kegelapan, menyalakan semula cahaya harapan Chang’an yang hampir padam.