Dalam kekacauan peperangan, kekasih tercinta Maharaja Wu, Nan Si, mengalami bersalin pramatang yang membawa risiko nyawa. Maharaja Cang Hanyu, untuk menyelamatkan nyawa pasangannya, membuat perjanjian dengan paderi tinggi untuk membawa Nan Si ke dimensi baru dan menghilangkan kutukan yang menyebabkan kehidupan singkat, dengan mengorbankan puteri mereka, Phoenix. Dalam satu kehidupan, mereka menjadi anak keluarga berpengaruh yang ditinggalkan isteri; dalam kehidupan yang lain, mereka menjadi puteri yang sangat dikasihi dan suami seorang rakyat biasa. Tanpa menghiraukan permainan kepentingan dalam keluarga berpengaruh atau kompleksiti di istana, Cang Hanyu dan Nan Si sentiasa mengutamakan satu sama lain, saling menyokong, dan melindungi pasangan mereka dengan cara mereka masing-masing...