Rose and Gun
Tang Xin ialah seorang kaki kerja yang tidak pernah menganggap perkahwinan sebagai keperluan dalam hidup. Namun jauh di sudut hati, dia sebenarnya mendambakan seorang wira sejati. Dalam satu janji temu buta, dia bertemu Wu Si, seorang pegawai tentera yang cemerlang. Di mata orang luar, mereka kelihatan seperti pasangan ideal. Selepas melalui pelbagai insiden lucu dan menyentuh hati, mereka akhirnya jatuh cinta. Dalam masa yang sama, Lan Yangyang, seorang graduan baharu dalam bidang perubatan, terpikat dengan pegawai tampan bernama Zong Qing. Perbezaan kerjaya, pertembungan nilai hidup, dan pengorbanan yang datang bersama cinta terhadap seorang tentera membuatkan dua wanita muda ini teragak-agak. Namun, setelah benar-benar mengenali komuniti isteri tentera, mereka mula memahami dan mengagumi kekuatan serta keteguhan cinta sebegitu — cinta yang lebih tabah, lebih berdaya tahan. Dengan hati yang teguh, dua pasangan ini melangkah bersama ke masa depan, dan kisah cinta di balik pagar berek pun diteruskan.