Mahkamah berada dalam keadaan bergolak dan kuasa imperial jatuh ke tangan pengkhianat. Cucu Maharaja Li Ni, yang menjaga sempadan, perlu memikul tanggungjawab untuk memerangi pemberontakan. Anak perempuan tunggal Jeneral Cui Lin menyembunyikan identiti sebenar beliau. Dia dan Li Ni terlibat dalam pertikaian dengan tentera mereka. Dikelilingi oleh pelbagai pihak, mereka mempunyai perjuangan, terbuka dan rahsia, dan mengambil langkah berisiko. Semasa beberapa pertemuan, mereka menganggap satu sama lain sebagai lawan yang layak dan jatuh cinta. Ia adalah kisah cinta romantis di mana dua watak yang berkuasa mempertahankan negara mereka dan menjalani kehidupan yang bahagia selama-lamanya.