Luo Wanwan, "wanita sopan" yang lantang bersuara dan anak perempuan Pengarah Kementerian Rites, terlibat dalam kes pembunuhan dalam perjalanan untuk melarikan diri dari perkahwinan. Dia dan suaminya Li Yichen, menteri muda Kuil Dali, menjadi sepasang "musuh" tanpa mengenali satu sama lain. Untuk mengetahui kebenaran, dia menyamar sebagai lelaki ke Kuil Dali dan menjadi pembantu Li. Bersama-sama, mereka memerangi jenayah, menyelesaikan jenayah, menegakkan keadilan, dan mengembangkan percintaan yang ironis.