Di kelas ulangan Sekolah Menengah Shenghua, seorang pelajar pindahan baharu Lin Xiangzhi datang. Dia pendiam dan pintar tetapi sentiasa sunyi. Dia tidak berkawan dengan pelajar lain. Walau bagaimanapun, dengan cara ini, dia menarik perhatian Xu Youshu, sampah kelas, Song Xiaonan, dan Gao Leng Xueba Jiang Wu. Dalam proses Xu Youshu sentiasa ingin berkawan dengan Lin Xiangzhi, dia menemui rahsia Lin Xiangzhi. Ternyata dia menghidap penyakit istimewa. Ingatannya tentang kawannya hanya tujuh hari. Untuk membantu gadis kesepian ini, Xu Youshu lebih aktif, dan empat orang membentuk pasukan "kelangsungan kiamat" untuk sentiasa mencipta kejutan dan kenangan yang menjadi milik mereka. Seperti yang semua sedia maklum, ada rahsia yang lebih menyedihkan di sebalik penyakit Lin Xiangzhi.