Love Actually S5 ialah rancangan realiti percintaan tentang golongan 30+ yang menjalani kehidupan dan kerjaya dengan penuh semangat. Mereka hadir dengan pengalaman hidup berbeza, namun masih percaya pada cinta yang tulus. Program ini memaparkan hubungan moden yang melangkaui batas usia dan norma tradisional, membuktikan bahawa cinta tiada bentuk tetap, dan hati sentiasa tahu arah untuk pulang.