A Dream Within A Dream
Song Xiaoyu secara tidak sengaja terperangkap dalam dunia skrip sebagai heroin tragis yang diseksa dan dibuang. Setiap cubaan mengubah takdir membawa kepada kematian yang pelik dan berulang. Akhirnya dia sedar — tidak kira sejauh mana dia lari, takdir tetap membawanya kembali kepada Nan Heng, watak utama lelaki. Siri ini menampilkan pelbagai dunia: dari tipu daya istana, perebutan kuasa, hingga penjara emosi dalam kehidupan seharian menggambarkan perjuangan insan biasa melawan takdir yang telah ditentukan.