THE MONSTER
Li Jian is a expert in cave exploration. Because of a drunk-driving accident, his son Xiao Yu’s left foot was permanently disabled. His wife Liu Yun could not forgive him for this, so they got divorced and he felt guilty and regretful all the time. In order to fulfill Xiao Yu’s birthday dream of gathering, Liu Yun took Xiao Yu to Li Jian’s workplace. However, a sudden vortex in the lake absorbed them into a karst cave in the earth’s core. It was very dangerous with bloodsucking human-formed monster and giant alien monster. Thus, to protect his wife and son, Li Jian started the most difficult exploration in his life.