The Stories of Lion Rock Spirit
In the 1970s, Luo Yitong, a grass-root cook of western-style food, got to know his good friends Li Gaoshan and Lao Jin in Like You Tea Restaurant and struggled together. Zhen Qianmei, a pretty Hong Kong-style housewife, Liang Huan, a new immigrant from Guangdong, and Xia Lei, a girl from Beijing, met in Hong Kong and stayed here together while brightening each other's life.
In decades of ups and downs, this drama depicts the struggles of two generations. The small tea restaurant was like a time machine. It accompanied generations of Hong Kong people to conquer adversity and embrace the light and witnessed the epoch-making changes of Hong Kong, the Pearl of the Orient - from its return, its prosperity and stability, to its integration into the Greater Bay Area for a new start.