Hyouka
Oreki Houtarou, a high schooler who avoids effort, is roped into the Classic Literature Club. There, he meets curious Eru Chitanda, whose questions lead them and their friends into everyday mysteries. As they solve them, they uncover past secrets and the value of curiosity and friendship.