Kobutra
Co-putra was a popular classic work from Thai Greatest Poet; Sunthorn Phu. The story about a commoner with mega power. He was a child to the Sun and Apsorn, rather, he was raised by the Great Lion and Kraisorn his mother. One day he just realizes that he’s not a son to the Lion, but the son to the greatest Sun, there the real journey begins. He’s traveling to find his real parents until he’s met them and got a ring as a special armor, and a special herb to revive someone back to life, from his father when he grew up.