Love On the Rocks
From the makers of Naked Ambition comes a touching, insightful exploration of what it means to love and be loved in the modern urban jungle of Hong Kong. Yeah, like that'll happen. Writer/director Chan Hing-Kai has gotten plenty of mileage off of his existential musings on modern relationships (see the La Brassiere movies for a mondo helping), and Love on the Rocks follows suit in grand romantic dissertation style. The film details a "freeze" in the relationship of a young Hong Kong couple, and all the hand-wringing and personal examination leading up to the inevitable reconciliation—or confirmed end—of their relationship. There's also a plot device disguised as a wacky/cute Hong Kong teen, and more pretty popstars than anyone could possibly want or need.