A League of Nobleman
Zhang Ping is a poor scholar who wanders on the streets, who makes use of his skills in pulling noodles to make a living. Despite being unremarkable in looks, he has a meddlesome nature and likes to involve himself in the cases of the government. Using his sharp observational skills and out of the box thinking, he is able to grasp the unique points of each case. However due to his solitary nature he isn't well liked by others.
Lan Jue, the Minister of Rites, is constantly embroiled in the political strife of the court. Possessing a gentle and elegant appearance, he appears to lead a smooth-sailing life, but actually hides a growth history that is unknown to many.
Using his genius reasoning, he managed to solve the case, but also disrupts Lan Jue's plan, while also discovering Lan Jue's secret and saving his life. From then on, the two people with a disparity in status and contradictory ideals became close friends, facing tough cases straight on and going through life and death situations together. Under Lan Jue's recommendation, Zhang Ping slowly transforms from a poor scholar to a minister in the Dali Temple, solving cases and handling affairs in the court; making a name for himself as a genius detective.